ciri lelaki idaman wanita

9 ciri lelaki idaman wanita

ciri lelaki idaman wanitaJika sebelum ini t5 telah menyenaraikan mengenai ciri wanita idaman lelaki, artikel kali ini akan menyenaraikan mengenai ciri lelaki idaman wanita pula. Apakah kriteria-kriteria yang perlu ada pada seorang lelaki untuk berjaya  menambat hati seorang wanita? Adakah mereka perlu menjadi seorang yang kaya, bijak, tampan atau sebagainya? Apakah ciri-ciri yang menjadi keutamaan untuk penilaian seorang wanita? Ia akan terjawab selepas anda membaca artikel ini. Pendapat ini adalah hasil daripada suara majoriti yang mewakili wanita. Berkemungkinan ada juga wanita yang tidak sependapat mengenai perkara ini. Diharap artikel ini mampu untuk menjadi panduan terutamanya kepada lelaki yang masih single di luar sana.

Mampu melakukan kerja lelaki- Sebahagian wanita menyatakan bahawa mereka amat mudah terpikat terhadap lelaki yang mampu melakukann kerja-kerja lelaki seperti bertukang, membaiki kenderaan dan sebagainya. Mungkin ini merupakan rahsia  yang kebanyakan lelaki tidak sedar.

Sopan- Mungkin ciri seperti ini agak klasik tetapi kebanyakan wanita menyetujui bahawa mereka lebih sukakan jenis lelaki yang sopan. Sopan yang dimaksudkan bukanlah menjurus kepada perwatakan yang lembut, terlalu menjaga tingkahlaku dan sebagainya, ia lebih kepada pertuturan mereka.Ini mungkin disebabkan oleh sifat semulajadi wanita yang mudah terguris dengan kata-kata seorang lelaki.

Cara berpakaian- Bukan wanita sahaja, tetapi orang lain juga akan selesa untuk melihat anda sekiranya berpakaian kemas. Dari segi psikologi pula, ia adalah cara terbaik untuk orang sekeliling membuat tanggapan awal yang positif terhadap diri anda. Apabila sudah berfikiran positif, maka lebih mudah untuk anda mendekati mereka.

Berjaya memikat hati ibubapa- Seorang wanita amat mementingkan perhubungan antara lelaki dengan ibubapa mereka, berbanding lelaki yang biasanya tidak terlalu mementingkan perkara ini. Sekiranya anda berjaya memikat hati ibubapa seorang wanita, anda adalah lelaki idaman mereka.

Mampu berdikari- Bagaimana seorang lelaki mampu untuk melindungi seorang wanita sedangkan diri mereka sendiri masih tidak mampu untuk dilindungi? Persoalan yang selalu bermain di fikiran wanita.

Membuatkan mereka berasa selamat- Sekiranya anda sudah berjaya membuatkan seorang wanita berasa selamat apabila bersama, anda sebenarnya telah berjaya memikat mereka.

Kelakar- Tanggungjawab seorang lelaki adalah untuk membuatkan wanita ketawa.

Mengambil berat- Wanita amat memerlukan perhatian daripada seorang lelaki, Mereka akan merasakan amat dihargai sekiranya  anda mengambil berat mengenai diri mereka.

Pegangan agama- Tugas besar seorang lelaki adalah untuk memimpin. Kepimpinan akan goyah sekiranya tiada satu pegangan yang kuat. Ia memang tidak boleh dinafikan.

top

nama top dipilih bukan sebab aku seorang kipas susah mati K-POP, tetapi secara kebetulan dengan nama blog ni, jadi aku memilih untuk menggunakan nama samaran top. kalau guna AKU macam tak rare (tak nak bagi alasan kalau guna nama panggilan AKU terasa agak kasar sebab jawapan yang agak cliche)

12 thoughts on “9 ciri lelaki idaman wanita

  1. sepatutnya pegangan agama tu yang teratas dan yang pertama… manusia sekarang ni terbalik… pegangan agama letak paling bawahhhh sekali. sbb tu macam2 kes jadi zaman sekarang ni. ubah la mentaliti kita… kalau hidup nak berkat pegangan agama kena kuat… baru bahagia dunia akhirat.. bukan dalam hidup berumah-tangga sahaja… malah meliputi segala aspek. sekian~

    1. betul lah tu..kite kene tngok agama dia last sekali sbb rasul kita nabi muhammad pun bgitau macam tu dlm hadithnya..ada 6 bnda yg perlu tngok klau nk cri pasangan antaranya cantik dll tu dan bila sampai yg keenam nabi kta tengok agama dia..nabi susun tu sebab dia nak kita tolak perempuan tu bukan sebab harta atau kecantikan..tapi sebab agama dia,..contohnya,klu lelaki tu tengok perempuan tu dah cantik,keturunan pun ok,ada harta,dan bila last engok agama dia xok..ini brmksud yg lelaki tu telah menolak perempuan tu disebabkan agama dia dan bukannya dia menolak disebabkn perempuan tu xcantik atau xda harta..lihat betapa cantiknya nabi susun…wallahua’lam…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge